מאיר כהן מפתיע ומפרגן: "חכמתו של דרעי תהפוך כל שקל ל-4 שקלים"

דוד לזר No Comments on מאיר כהן מפתיע ומפרגן: "חכמתו של דרעי תהפוך כל שקל ל-4 שקלים"
10:04
30.04.24
בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on אלוף במיל' זיו: "המזח הוא הישג אסטרטגי לחמאס"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר הרווחה לשעבר ח"כ מאיר כהן מ'יש עתיד' הפתיע הבוקר (שני) ב'מדברים אקטואליה' עם בצלאל קאהן ודוד חכם ב'קול חי', ושיבח את אריה דרעי על התמנותו לשר הפריפריה.

"אין לי ספק שדרעי מכיר את הפריפריה, אתמול שמעתי ראשי ערים שאמרו שזה תובעני שסוף סוף יהיה להם כתובת, הרבה מאוד חלומות יש שם, והם מלאי תקווה שאכן הדברים יהיו כך", לדברי כהן, "זה לא שלא היה להם אבא עד כה, אבל עדיין השרים לא שמו את נושא הפריפריה בראש סדר העדיפויות".

האם אתה, איש 'יש עתיד' מברך את דרעי על המשרד החדש?

"ראשית כל, המשחק הזה שנעשה סביב מתווה הגז – הוא לא נכון מצידי וזה מוציא אותי מהכלים, אבל היות שזה כן נעשה, ודרעי ביקש את משרד הפריפריה, אז אני מברך ושמח על כך".

על היכולות העתידיות של דרעי לפעול במשרד הפריפריה, אמר כהן ל'קול חי' כי "בוודאי שיהיו לו סמכויות בתחום הכלכלה והתעשייה, ככה אני שומע, לומר שהוא סתם יהיה שר בלי התקציבים – זה שום דבר, אני לא מאמין שלא יהיו לו סמכויות להזיז דברים, זה דבר שצריך להסתער עליו ולשתף את שאר השרים, שר האוצר, השיכון ועוד".

איך זה מסתדר עם העבודה שבעקבות המהלך של דרעי – אתם עותרים לבג"ץ נגד נתניהו?

"אין קשר בין הפרגון שלי לדרעי לעתירה נגד נתניהו שמחזיק בהרבה תיקים, נתנו לראש הממשלה זמן, כבר כמה חודשים הוא מחזיק את תיק החוץ, והמדיניות התפרקה לגמרי".

"ח"כ לפיד, לוקח על עצמו את משימת ההסברה, הוא יושב עם נתניהו, מקבל עדכונים, ונוסע ברחבי העולם להגן על מדינת ישראל, ולמרות שמבקרים אותנו באופוזיציה, 'מה אתם פוזלים לכיוון נתניהו?', אנחנו עונים, כי יש רגעים שאנחנו מגנים על הממשלה", אמר כהן והוסיף כי "אנחנו ב'יש עתיד' סבורים שמגיע לאזרחי מדינת ישראל – שתיק כזה חשוב, כמו שר הכלכלה, יהיה ביד שר".

כהן פרגן לדרעי ואמר כי "לא מדובר רק ב-300 מיליון שקל, כי חוכמתו של אריה תבוא לידי ביטוי שמכל שקל כזה הוא יוכל לשים עוד 4 שקלים, לדוגמא, אם דרעי יצליח לגייס עוד שרים שישימו עוד כסף, כמו למרכזי רפואה בפריפריה בלילות, גם משרד השיכון והבריאות ישימו כסף בפריפריה", לדבריו, "אני חייב לציין את סילבן שלום שהיה שר הנגב והגליל, הוא ידע לעשות את זה.

"אני מברך את אריה דרעי על זה שהוא הולך להיות שר בפריפריה ואעזור לו, יש לי רעיונות ואני מברך אותו. אבל מנגד, בגלל שהוא מפנה את משרד הכלכלה, אנחנו מאיצים בנתניהו שבגלל שזה משרד חשוב, אנא ממך תקצוב זמן ותעביר את זה לשר אחר".

כהן הוסיף כי "אני משער שההתפטרות של דרעי היא בגלל מתווה הגז, אבל אני חוזר שוב, גם אם עם נתניהו יעביר את משרד הכלכלה לשר אחר הוא יוכל להעביר את מתווה הגז". אז למה דרעי כן החליט לא לחתום נגד נתניהו? "כי לדרעי היה אומץ לומר לא, או יכול להיות שיועציו אמרו לו שזה לא טוב".

האם אכן פנו אליכם להצטרף לקואליציה?, "פנו לח"כ לפרי הציעו לו ויאיר אמר לכולם אין לנו מה לעשות בממשלה,  אנחנו לא רואים שום צורך להיכנס לממשלה".

מה הציעו לכם?, "את משרד המשפטים, החינוך, החוץ והחקלאות".



0 תגובות